Eurovision 2012 - Romania in finala

Am incercat sa inteleg ce se intampla la Baku, in Azerbaijan, in seara aceasta. Am ascultat toate melodiile calificate pentru ca am vrut sa simt cu urechea mea, nu doar din clasamentele sau comentariile altora. Sa vedem concurentii...
Favorita la castigarea Eurovision 2012 pare Suedia, prin Loreen, cu piesa "Euphoria". Acum, dupa ce am ascultat-o pe scena Eurovision-ului, nu mi-a sunat chiar live, s-a miscat mult iar vocea nu suna prea naturala, ci filtrata, la fel ca in varianta de sudio, cu videoclip. Ei, dar ce stiu eu, ca nu sunt cantareata...
Pe locul 2 sunt asteptate, conform sondajelor, bunicutele rusoaice, Buranovskye Babushki, cu piesa "Party for Everybody", cu o prezenta originala si... votata.
Cantecul Serbiei "Nije Ljubav Star" a avut influente si slave si celtice, pe o linie romantica, interesanta, dar parca prea comerciala.
Italia, cu Nina Zilli, a adus o piesa in stilul regretatei Amy Winehouse: "L'amore E Femmina (Out of Love)", care suna chiar foarte bine, provocatoare, melodioasa dar si moderna.
Spania a prezentat a voce puternica, Pastora Soler, cu o piesa romantica, fara influente locale, placuta, dar fara mari sanse la titlu: "Quédate Conmigo".
Ucraina, cu Gaitana, a prezentat o piesa care ar fi putut fi aleasa ca imn al unei competitii de fotbal. O voce puternica, dar nu o castigatoare.
Marea Britanie a trimis in concurs un nume mare, Engelbert Humperdinck, dar cantecul interpretat de el nu m-a impresionat.
Irlanda a adus pe scena de la Baku 2 gemeni sprinteni, trupa Jedward, iar piesa lor "Waterline" cu influente din muzica britanica a anilor 80-90. Veseli, blonzi, luciosi, multa miscare, mai putin reusita partea vocala.
M-a surprins placut piesa Germaniei, "Standing Still", interpretata de Roman Lob, care imi aminteste de Jamie Cullum (putin...).
Interesanta si Islanda, un duo cu o piesa in forta, "Never Forget", cu o linie instrumentala frumoasa, cu accente clasice si rock.
Mi-a placut Albania, desi piesa e mai ciudata (poate pentru ca nu inteleg cuvintele...), dar sensibila, emotionanta. Interpretarea din seara asta a cam fortat. Bjork a Albaniei.
Piesele balcanice au fost destul de colorate, dar mai slabe calitativ.
Melodia Macedoniei a inceput bine, dupa care a intrat pe ritmurile tipice anilor optzeci, ca sa termine iar bine. Pacat ca nu au avut o linie mai soft.
Acum ascult Lituania, o piesa moderna, placuta, dar interpretarea solistului nu m-a impresionat. Estonia suna bine, dar seamana... prea mult cu "Spune-mi" a Monicai Anghel.
Pe de alta parte, Grecia si Turcia nu mi-au placut, dupa cum nici Portugalia nu a stralucit. Norvegia nu, iar Slovenia cu Eva Boto a avut o piesa cam plata, desi o voce puternica.
Romania cu Mandinga a intrat in concurs a 14-a, iar Moldova prin Pasha Parfeni va intra în concurs ultima, cu numărul 26. Speram numai de bine pentru ei!
Am ascultat cele mai multe piese fara sa le privesc - se simte mai bine muzica, nu te fura imaginea. Ca la Vocea Romaniei...
In final, cel mai mult mi-au placut Italia si Suedia. Dar voua? Sa speram ca va castiga o piesa buna, de calitate, nu doar o tara cu multi "prieteni".
Seara placuta tuturor, sa ascultam muzica, sa o criticam si sa o iubim.

Eurovision 2012 - Romania in finala - comentarii

Trimiteți un comentariu

 
Copyright © 2011 Traieste-sanatos.org