Mazare verde cu ton

Mazare verde cu ton (conserva) - o bunatate usor de facut! Poti folosi mazare din borcan, congelata ori chiar verde, cum am facut eu.
Am cumparat mazare tanara, proaspata si dulce, in pastai - cam 1,5 kg. Le-am curatat cu rabdare, destul de usor, le-am spalat si le-am fiert cam 30 minute in apa putin sarata. Am scurs mazarea fiarta si am lasat-o deoparte. Poti pastra un pic de zeama de la fiert, pentru a face mancarea mai zemoasa, daca iese prea uscata.
Daca iti place mazarea calda, atunci faci asa (cum am preparat-o eu de data asta - vezi poza):
- intr-o tigaie mai cuprinzatoare, topesti o ceapa zdravana / o legatura de ceapa verde, taiata marunt, in putin ulei, pui sare dupa gust, adaugi cateva linguri de apa cand incepe sa se rumeneasca, lasi sa scada din nou si iei de pe foc (unii nu folosesc deloc ulei aici, fierb practic ceapa in putina apa, eu zic ca este ok);
- torni in tigaie mazarea fiarta in prealabil;
- pui peste cele de mai sus tonul dintr-o conserva (scurs);
- condimentezi cu origano, piper, sare si altele dupa gust (eu nu prea pun nici sare, nici piper);
- daca e prea uscata, mai pui 1-2 linguri de ulei si eventual putina zeama de la fiertul mazarii.
E foarte buna si cu rosii proaspete, taiate bucati si puse peste ceapa care se caleste, sau cu bulion.
Daca vrei o salata de mazare cu ton, atunci urmeaza acesti pasi:
- pune mazarea fiarta si scursa intr-un bol de salata;
- curata cateva (mai multe) fire de ceapa verde, spala, taie dupa plac si adauga peste mazare;
- curata un morcovel sau 1/2 dintr-un morcov, da-l prin razatoarea fina si pune-l in bolul de salata;
- desfa o cutie de ton bucati, in ulei sau suc propriu (nu imi place tonul maruntit, dar fiecare alege dupa gust), scurgi tonul de zeama din cutie, il pui intr-o farfurie mai adanca sa-l maruntesti putin cu furculita si il arunci in salata, peste mazare;
- adauga condimente: un pic de ulei de masline (sau alt soi), putin piper si origano dupa gust, un fir de sare, un strop de suc de lamaie si cateva linguri de smantana sau iaurt natural, daca vrei dressing...
Mananci salata imediat, dupa 1/2 de ora sau chiar a 2-a zi, e delicioasa pentru o masa de vara!
Mmmmm... E unul din felurile mele preferate.

Mazare verde cu ton - comentarii

Trimiteți un comentariu

 
Copyright © 2011 Traieste-sanatos.org